Един мъж взе цяла бутилка виагра. После видя петна във формата на поничка във визията си

По-голямото не винаги е по-добро – и това важи особено за дозировките на Виагра.

Всъщност консумирането на прекомерни количества силденафил – активната съставка във %D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%BB%D0%BD%D0%B0″> , около 10 пъти по-голяма от препоръчваната доза, според доклада, публикуван днес (10 януари) в списание %D0%92%D0%B8%D0%B0%D0%B3%D1%80%D0%B0″> ]

Тестовете показват, че мъжът има проблеми с %D0%BD%D0%B0″> .

Но как силденафил причинява очни проблеми? Известно е, че лекарството действа за лечение на еректилна дисфункция чрез инхибиране на ензим, наречен фосфодиестераза 5 (PDE5), който играе роля в регулирането на притока на кръв към пениса. Но силденафил също инхибира свързан ензим, наречен фосфодиестераза тип 6 (PDE6), който се намира в клетките на ретината. Смята се, че при високи дози това инхибиране води до натрупване на молекула, която е токсична за клетките на ретината, се казва в доклада.

В редки случаи, хората, които приемат силденафил, също съобщават за различен страничен ефект, наречен „неартеритна предна исхемична оптична невропатия (NAION)“, която причинява внезапна загуба на зрение поради загуба на притока на кръв към зрителния нерв, според до %D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5“ naion.>

Брадър каза, че е решила да публикува случая, за да запознае очните си лекари с връзката между силденафил и ретината.

„Тъй като това е толкова често използвано лекарство, мислех, че е важно за офталмологичната общност да е наясно с нашите открития“, каза Брадър. „Сигурен съм, че други са виждали подобни случаи, дори ако механизмът на токсичност не е толкова очевиден, както в нашия случай.“